Zavedenie patentu , vývoj brzdí najstarší patent – ,,peniaze´´

Stará dobrá klasika zavedenie patentu , vývoj brzdí najstarší patent – ,,peniaze´´.

Automobil = ZISK

Elektromobil = :)  ?

Cieľom skĺbiť Automobil a Elektromobil v spoločný tým.

Spoločný tým = ZISK + POKOJ

 

Principiálne je tento systém plynulé regulovateľnej prevodovky vtipný. Zaujímavé, že doposiaľ na to nik neprišiel, myslím na svetových vývojárov hydromotorov a  čerpadiel. Pri toľkých technických výhodách, ktoré sú nespochybniteľné, je zarážajúce, že zatiaľ žiaden výrobca neprejavil o patent záujem.

Má to podľa mňa viac problémov.

Prvý problém zrejme spočíva v tom, že je to zmena koncepcie u finálnych výrobcov automobilov, poľnohospodárskych, lesných a … strojov. Ak by osvietená hlava prijala zmenu koncepcie, nemá kde kúpiť takéto hydromotory-HM a čerpadlá-Č. Výroba takýchto HM a Č je náročná záležitosť, ale nie zložitejšia ako prevodoviek, ktorých hromadná výroba      v špecializovaných linkách zabezpečí nízku cenu prevodovky. Tu narážame na:                                                                                                                                                                                Druhý problém, ako zabezpečiť hromadnú výrobu patentovaných HM a Č. Výrobcovia rôznych druhov HM a Č sú, ale prečo by mali vyrábať tie patentované, keď ich nikto nekúpi, tu narážame na:                                                                                                                                                                                                                                                                      Tretí problém, kto skoordinuje finálnych výrobcov a výrobcov HM a Č, aby patentované, finálny montovali a výrobcovia HM a Č patentované vyrábali hromadne, len tak môžu cenovo konkurovať teraz zaužívaným prevodovkám.                                                                                                                                                                                                                            Štvrtý problém v zavedení patentu tkvie v novej koncepcii automobilizmu – elektromobiloch. Prvý elektromobil bol postavený pred 130 rokmi a až teraz sa rozbieha hromadná výroba, kde spaľovací motor je nahradený elektromotorom. Regulácia otáčok, krútiaceho momentu a výkonu elektromotoru by za pomoci elektroniky v podstate ani nepotrebovala prevodovku. Tam sú obrovské možnosti v koncepcii, ktoré sa pri hromadnej výrobe budú dynamický meniť. Problém je zdroj -  batéria, ale ten sa pri hromadnej výrobe vyrieši, jej cena pôjde rapídne dole.

Ak by vývoj elektromobilov potreboval prevodovku, tak tam ešte tá výroba nie je tak zviazaná-zabehnutá, tam by zrejme bolo možné sa s patentom presadiť.